Τι πραγματικά συνέβη το μεσημέρι της 23ης Μαίου 2006 πάνω από την Κάρπαθο; Αγνωστες πτυχές της ιστορίας!
του Γιώργου Αδαλή
Θυμάστε τις περίφημες αγορές του αιώνα σε πολεμικά αεροσκάφη ; Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, έχουν «χαθεί» πάνω από δυο τέτοιες αγορές από τις πτώσεις αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, του Στρατού και του Ναυτικού!
Σύμφωνα με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς οι Ελληνες πιλότοι έχουν εκτελέσει πτήσεις συνολικής διάρκειας 1.500.000 ωρών!!! Το συνολικό κόστος σε κάυσιμα θα το βρείτε αν πολλαπλασιάσετε κάθε ώρα τέτοιας πτήσης με 20.000 ευρώ που κοστίζει μέσο όρο η κάθε τέτοια πτήση σε καύσιμα!!!
Σε μια μέρα χωρίς αυξημένη τουρκική προκλητικότητα, κοστίζει στον Ελληνα φορολογούμενο πολίτη, 1.300.000 ευρώ!!! Κόστος αναχαίτισης των τούρκων και εκπαίδευσης των πιλότων μας!
Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, η Αεροπορία Στρατού και η Αεροπορία Ναυτικού έχουν «χάσει» πάνω από 100 αεροσκάφη και ελικόπτερα από το 1990. Από αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, τα δύο μόνο έπεσαν κατά τη διάρκεια αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών, ενώ αντιθέτως τα υπόλοιπα αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος ή αστοχία υλικού (μηχανική βλάβη). Στο τέλος του κειμένου παταθέτουμε πίνακα με τις απώλειες του ακήρυχτου Ελληνοτουρκικού πολέμου.
Το ένα αφορά στην 18 Ιουνίου 1992, όταν ο Ν. Σιαλμάς σκοτώθηκε πιλοτάροντας ένα Mirage F1CG το οποίο έπεσε στο Αιγαίο κοντά στον Άγιο Ευστράτιο. Το περιστατικό συνέβη μετά από εμπλοκή με τουρκικό F-16 ανώτερων επιδόσεων και κατά την διάρκεια ακραίου ελιγμού.
Το δεύτερο στις 23 Μαίου 2006 ένα F-16 Block 52+ συνετρίβη κοντά στην Κάρπαθο μετά από σύγκρουση με τουρκικό F-16, με αποτέλεσμα τον θάνατο του χειριστή Κ. Ηλιάκη, στον οποίο οφείλεται και το σημερινό αφιέρωμα.
Η τουρκική πολεμική αεροπορία (turk hava kuvetleri) κατά το χρονικό διάστημα 1977 - 2006 έχει χάσει 91 Τούρκοι χειριστές σε 141 δυστυχήματα κατά τα οποία έχουν συντριβεί 146 μαχητικά.
Το γεγονός είναι ότι υπάρχουν κι άλλες περίεργες αναφορές για ατυχήματα που χρεώθηκαν σε «δήθεν μηχανικές βλάβες» αλλά στην πραγματικότητα ήταν αποτέλεσμα σκληρών αερομαχιών («dogfights») ενώ σε κάποιες από αυτές ερευνάται η συμμετοχή πιλότων σε τουρκικά αεροσκάφη, από άλλες χώρες!
Τι συνέβη όμως πραγματικά στην περίπτωση του ήρωα Ηλιάκη;
Επεσε μετά από σύγκρουση ή κατερρίφθη από τουρκικό βλήμα;
Είναι γεγονός ότι τα καθεστωτικά ΜΜΕ, τα οποία «λογάριαζε» πολύ στους υπολογισμούς του ο Ακης Τσοχατζόπουλος σύμφωνα με ο ημερολόγιό του, παρουσιάζουν πάντοτε «ατέλειες» ή «αστοχίες» στις αναφορές τους, ειδικά όταν αυτές διασταυρώνονται με ανεξάρτητες πηγές!
Αλλά ας δούμε μερικές πτυχές του ατυχήματος που δεν έχουν εστιαστεί επαρκώς από τους αναλυτές.
Πριν δέκα χρόνια ακριβώς, είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο για την «παράνομη» κίνηση της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, να μετασταθμεύει από την 151 μοίρα (aJU) που βρίσκεται στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, πολεμικά αεροσκάφη, στο αεροδρόμιο του Μπαλίκεσίρ, που βρίσκεται απέναντι από τη Λέσβο, σε βάθος 80 χιλιομέτρων. Και την αποκαλέσαμε τότε παράνομη, διότι το αεροδρόμιο αυτό, χρησιμοποιείται από τακτικές ΝΑΤΟΙΚΕΣ δυνάμεις και η χρήση του για παραβιάσεις του FIR Αθηνών, εκθέτει την Συμμαχία και τον σκοπό ύπαρξής της!
Η κίνηση αυτή, είχε γίνει από τους Τούρκους, όχι μόνο στο Μπαλικεσίρ αλλά σε άλλα 4 αεροδρόμια των Μικρασιατικών παραλίων με σκοπό να μειώσουν το οικονομικό κόστος των παραβιάσεων στο ήμισυ!
Ετσι, στις 22 Μαΐου του 2006, την προηγούμενη μέρα του δυστυχήματος, βρισκόταν στο αεροδρόμιο του Μπαλίκεσίρ, δύο F-16 και ένα φωτογραφικό-κατασκοπευτικό RF-4, που ανήκουν στο δυναμικό άλλης μοίρας και μεταστάθμευαν στο Μπαλίκεσίρ! Το μεσημέρι της ίδιας μέρας, απογειώθηκαν, πέρασαν τα παράλια της Μικράς Ασίας και στην κυριολεξία προκάλεσαν όργιο παραβιάσεων και παραβάσεων στο FIR Αθηνών. Το σούρουπο της ίδιας μέρας, προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Νταλαμάν απέναντι από τη Ρόδο όπου και διανυκτέρευσαν.
Την Τρίτη 23 Μαΐου στις 12.00 το μεσημέρι απογειώνονται από το Νταλαμάν, εκ νέου τα δύο F-16 και το RF-4, ενώ τούτη τη φορά, μία τουρκική φρεγάτα πλέει στα διεθνή ύδατα ανοιχτά της Κρήτης και δίνει στα αεροσκάφη εντολές για κατασκοπεία σε Καστελόριζο και Κρήτη! Τα ραντάρ της Κρήτης από την προηγούμενη μέρα έχουν εντοπίσει όλες τις μετασταθμεύσεις των τουρκικών πολεμικών και γνώριζαν ήδη ότι οι Τούρκοι θα επιχειρούσαν έξοδο για την συνηθισμένη κατασκοπευτική τους δράση.
Τα τουρκικά μαχητικά κινούνται προς την Κρήτη όχι με βάση κάποιο εκπαιδευτικό σχέδιο, αλλά για να προκαλέσουν την σφοδρή Ελληνική αντίδραση, μιας και ήθελαν να δοκιμάσουν την Ελληνική αεράμυνα, όση ώρα, άλλο ένα Τουρκικό σμήνος θα επιχειρούσε εικονικές βολές στο Καστελόριζο, που από τις αρχές του 2000 είχαν βάλει στο μάτι οι Τούρκοι! Μόνο που αυτή τη φορά, εκτός της συνηθισμένης αυτής πρόκλησης, οι Τούρκοι ήθελαν και κάτι ακόμα που θα το δούμε παρακάτω.
Την ίδια στιγμή δύο ελληνικά F-16 απογειώνονται από την βάση των Χανίων και σε λίγα λεπτά αποκτούν οπτική επαφή διαπιστώνουν ότι το ένα τουρκικό αεροσκάφος είναι κατασκοπευτικό.
Οι Τούρκοι δεν επιχειρούσαν κάποια άσκηση όπως λένε αλλά στην πραγματικότητα ήθελαν να φωτογραφίσουν μια συγκεκριμένη περιοχή του νησιού, στην οποία πίστευαν ότι υπάρχουν εγκατεστημένοι πύραυλοι S-300, αναζητώνας μια απόδειξη η οποία θα εξόργιζε τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ.
Τα τρία τουρκικά πετούν σχεδόν παράλληλα και τα δύο ελληνικά έρχονται από πίσω.
Ο σμηναγός Κ. Ηλιάκης μπαίνει ανάμεσα στο ένα τουρκικό F-16 και το RF-4 για να πάρει τα νούμερά του και να διαπιστώσει τα φωτογραφικά μηχανήματα και τα όπλα που φέρει.
Το άλλο τουρκικό F-16 (σμηναγός Xαλί Iμπραήμ) αφήνει τον σχηματισμό και έρχεται πίσω από τον Έλληνα πιλότο Κ. Ηλιάκη, ενώ ο άλλος Έλληνας πιλότος έχοντας μείνει πιο πίσω, έρχεται πίσω από τον Τούρκο και τον εγκλωβίζει.
Ο Τούρκος σμηναγός λέει στον Κ. Ηλιάκη να φύγει δίπλα από το RF-4 ενώ παράλληλα τον εγκλωβίζει.
Κι εδώ είναι το σημείο που οι γνώμες διίστανται!
Η επίσημη εκδοχή των επιτελείων Ελλάδος και Τουρκίας κάνει λόγο για σύγκρουση των δύο αεροσκαφών μετά από επαφή των πτερυγίων τους.
Η άλλη εκδοχή, πλησιάζει κανείς θα έλεγε περισσότερο στην αλήθεια!
Σύμφωνα με αυτήν ο Ηλιάκης δεν φεύγει, ο Τούρκος μιλά συνθηματικά στους άλλους δύο Τούρκους πιλότους και εξαπολύει ένα πύραυλο, ενώ ταυτόχρονα τα τρία τουρκικά αεροσκάφη στρίβουν προς διάφορες κατευθύνσεις.
Ο πύραυλος πλήττει το αεροσκάφος του Κ. Ηλιάκη το οποίο εκρήγνυται. Ο άλλος Έλληνας πιλότος που είχε «πάρει το φτερό» (σ.σ. είχε στοχεύσει) του Τούρκου εξαπολύει και αυτός ένα πύραυλο, αλλά λόγω του απότομου ελιγμού του Τούρκου τον βρίσκει στο φτερό και τον καταρρίπτει.
Το δεύτερο σενάριο επιβεβαιώνεται και από το βίντεο που σας παρουσιάσαμε στο χτεσινό μας άρθρο, με την μαρτυρία ενός Αιγυπτίου πιλότου πολιτικού αεροσκάφους που πετούσε πάνω από την περιοχή και είδε όλη την σκληρή αερομαχία. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι είδε δύο εκρήξεις ενώ τα ΜΜΕ έκαναν λόγο μόνο για μία!!!
Παράλληλα, ένας Φιλιππινέζος καπετάνιος δήλωσε στην τηλεόραση του Alpha και αυτός ότι άκουσε και είδε πρώτα μία μεγάλη έκρηξη και μετά είδε και μία μικρότερη δεύτερη με λιγότερο καπνό.
Ακριβώς, επειδή ο άλλος Έλληνας πιλότος τον βρήκε στο φτερό για αυτό είδε λιγότερο καπνό.
Επίσης αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο πρόλαβε να ενεργοποιηθεί το αυτόματο σύστημα εκτίναξης του καθίσματος και να διασωθεί τελείως ανέπαφος.
Το περίεργο είναι ότι ο Φιλιππινέζος καπετάνιος, ενώ είχε προορισμό τον Πειραιά, τελικά πήγε στη Μάλτα, χωρίς κανείς να εξηγήσει ποτέ το γιατί!!
Το γεγονός ότι πρόκειται για κατάρρευση, και όχι για ατύχημα, φάνηκε την επόμενη μέρα, όταν για πρώτη φορά στα χρονικά, βρέθηκαν στον αέρα, 120 τουρκικά και ελληνικά μαχητικά λες και είχαμε πόλεμο!
Αν επρόκειτο για ατύχημα, όπως λένε, τότε για ποιο λόγο υπήρχε μια τέτοια κινητικότητα;
Ο λόγος ήταν απλός!
Οι συμμαθητές του Ηλιάκη γνώριζαν αποβραδίς τις πραγματικά είχε συμβεί και έδωσαν όρκο τιμής!
Γι αυτό και οι Τούρκοι σήκωσαν τη μισή τους αεροπορία την επόμενη μέρα!
Επι της ουσίας, ότι συνέβη με κάθε πτώση αεροσκάφους, συνέβη και στην περίπτωση του ήρωα Ηλιάκη!
Πλήρη συσκότιση, και ανάπτυξη της προπαγάνδας από τα «παπαγαλάκια» της εξουσίας, ότι δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα ατύχημα!!!
Θα έρθει σύντομα όμως ο καιρός, που μια «σοβαρή» Ελληνική Κυβέρνηση, θα ρίξει φως στα αρχεία αυτά και θα μάθουμε ότι ο Ηλιάκης έχασε τη ζωή του για μια φωτογραφία. Μια φωτογραφία που ήθελε ο Ερντογάν να δείξει στις ΗΠΑ.
Αυτό και τίποτε άλλο...
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
ΗΜ/ΜΗΝΙΑ ΤΥΠΟΣ ΤΟΠΟΣ Α/ΦΗ ΝEKΡΟΙ 09/06/2011 M.2000BGM Σάμος 1 0
26/08/2010 F-16 Block 52+ ΝΔ νήσου Χρυσή 2 2
27/08/2009 PZL M-18/S Dromader Κεφαλλονιά 1 1
06/06/2008 RF-4E Phantom II Σαντορίνη 1 0
05/12/2007 F-16 Block 52+ 20NM νοτίως Αγίου Όρους 1 1
22/07/2007 CL-415 Στύρα Ευβοίας 1 2
27/02/2007 M.2000BGM Τανάγρα 1 0
20/09/2006 Α-7Ε Άραξος 1 0
06/07/2006 CL-215 Σούνιο 1 0
23/05/2006 F-16C Block 52+ 12ΝΜ Καρπάθου 1 1
25/04/2006 RF-4E Phantom5- 6ΝΜ Λάρισας 1 0
14/04/2006 M.2000BGM Πτώο Όρος 1 1
06/07/2005 A-7H 10NM Β Σπερχειάδας 1 0
14/10/2004 F-16D Πήλιο 2 4
01/09/2004 M.2000 20NM Βόρεια Σκύρου 1 0
16/05/2004 F-4E Κελάρια - Παρνασσός 1 2
27/11/2003 M.2000BGM Δυτικά Χίου 1 0
26/11/2003 Α-7 Corsair 2ΝΜ N. Αερ.Ανδραβίδας 1 0
09/10/2003 Α-7 Corsair 2ΝΜ Α. Αερ.Αράξου 1 0
02/06/2003 F-16C3NM NA Αγχιάλου 1 0
27/06/2002 F-4E Phantom Όρος Δίρφυ 1 2
26/03/2002 Α-7 Corsair Καλίκομο Ηλείας 1 0
03/12/2001 RF-4EΝΔ Καλαμπάκα 1 0
10/10/2001 Α-7 Corsair 6NM Αερ.Αράξου 1 0
12/11/2000 F-16 Αγχίαλος 1 1
01/11/2000 A-7Η Ταίναρο 1 0
07/08/2000 PZL M.18 Κέρκυρα 1 1
15/07/2000 CL-215 Αργαλαστή 1 2
18/05/2000 F-4E Αντίκυρα 1 2
16/05/2000 A-7Η Αεροδρόμιο Σούδας 1 1
17/01/2000 F-4E Δίστομο 1 1
09/12/1999 ΤΑ-7C 1.5ΝΜ Α. Αερ.Αράξου 1 0
22/09/1999 F-1CG ΠΒ Ψαθούρας 1 0
05/07/1999 F-5B Αεροδρόμιο Μίκρας 1 2
17/06/1999 F-1CG Πύλη Βοιωτίας 1 0
04/11/1998 Μ.2000BGM Σκάλα Ωροπού 1 1
13/08/1998 A-7Η ΠΒ Ανδρου 1 1
14/07/1998 TA-7C ΠΒ Σχιζάς 1 1
27/05/1998 F-4E Χαλκιδική 1 0
21/04/1998 F-5B 3.5ΝΜ ΝΑ Χρυσούπολης 1 0
20/12/1997 C-130 Όρος Παστρα, Νοιωτία 1 5
30/09/1997 Μ.2000 1 1
23/09/1997 F-16C Αγ.Ευστράτιος 1 1
28/07/1997 M.2000EGM Σκύρος 1 1
10/10/1996 Μ.2000BGM Ανδρος 1 1
24/06/1996 Τ-2Ε Μελιγαλάς Μεσσηνίας 1 2
11/01/1996 Α-7Η Βραχονησίδες Καράβια 1 1
27/12/1995 RF-4E Κύρια Δράμας 1 0
09/10/1995 AB.205 Αεροδρόμιο Ελευσίνας 1 0
06/10/1995 F-16 ΒΝ. Σκύρου 1 0
23/02/1995 F-4E Άγιος Ευστράτιος 1 0
01/02/1995 F-5Β Στηθούρι, Αγ. Όρος 2 3
07/11/1994 F-1CG Χίος 1 1
02/09/1994 F-4E 35ΝΜ Ν. Αερ.Σαντορίνης 1 0
08/08/1994 F-4E Περιοχή Λεχαινών 1 0
13/09/1993 F-1CG 7 ΝΜ Ν. Σκυροπούλα 1 0
22/08/1993 CL-215 Αίγιο 1 2
29/07/1993 PZL M.18 Αγρίνιο 1 1
15/07/1993 F-16 Κεντρικό Αιγαίο 1 0
03/05/1993 F-1CG Τανάγρα 1 0
26/11/1992 F-16,M.2000BGM Κεντρικό Αιγαίο 2 10
7/10/1992 M.2000 Περιοχή Τανάγρας 1 0
16/09/1992 PZL M.18 Θαλ.Περιοχή Ζαχάρεως 1 1
10/09/1992 CL-215 Κιάτο 1 0
03/09/1992 F-104G Αεροδρόμιο Ανδραβίδας 2 0
23/06/1992 F-104G ΠΒ Κρανέας 1 0
18/06/1992 F-1CG Θάλασσα Σκύρου 1 1
07/01/1992 A-7H Όρος Πάρνων 1 1
27/12/1991 C-47 Αεροδρόμιο Δεκέλειας 1 1
19/10/1991 F-4E Πόρτες Αχαϊας 1 0
02/09/1991 F-4E 28 NM ΝΔ Στροφάδων 1 0
15/08/1991 PZL M.18 Καμμένα Βούρλα 1 0
04/06/1991 T-37 Νήσος Πρώτη 1 2
19/04/1991 AB.205 Νήσος Σχίζα 1 0
05/02/1991 C-130H Όρος Όθρυς 1 63
19/06/1990 G-164 Χανιά 1 1
07/06/1990 G-164 Αεροδρόμιο Δεκέλειας 1 0
07/03/1990 A-7H Λέσβος 1 1
05/02/1990 AB.205 Όρμος Λούρδας 1 0
ΣΥΝΟΛΟ 83 122
Απώλειες Αεροπορίας Στρατού
Από τις αρχές της δεκαετίας του `90, έχουν απωλεσθεί τα ακόλουθα ελικόπτερα:
ΗΜ/ΜΗΝΙΑ ΤΥΠΟΣ ΤΟΠΟΣ Α/ΦΗ ΝEKΡΟΙ
03/05/2011 ΑΗ-64DHΑ Apache Μέγαρα 1 0
30/07/2010 ΑΗ-64DHΑ Apache Πάχη Μεγάρων 1 2
05/11/2008 ΑΗ-64Α Apache Κύμη Εύβοιας 1 2
20/02/2006 UH-1H Heuy Καρυώτισσα Πέλλης 1 4
11/09/2004 CH-47DG Αγιο Όρος 1 17
28/05/2001 UH-1H Heuy1ΝΜ Δ. Σκύρου 1 1
ΣΥΝΟΛΟ 6 28
Απώλειες Αεροπορίας Ναυτικού
Από τις αρχές της δεκαετίας του `90, έχουν απωλεσθεί τα ακόλουθα ελικόπτερα:
ΗΜ/ΜΗΝΙΑ ΤΥΠΟΣ ΤΟΠΟΣ Α/ΦΗ ΝEKΡΟΙ
ΣΥΝΟΛΟ 1 3
Σύμφωνα με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς οι Ελληνες πιλότοι έχουν εκτελέσει πτήσεις συνολικής διάρκειας 1.500.000 ωρών!!! Το συνολικό κόστος σε κάυσιμα θα το βρείτε αν πολλαπλασιάσετε κάθε ώρα τέτοιας πτήσης με 20.000 ευρώ που κοστίζει μέσο όρο η κάθε τέτοια πτήση σε καύσιμα!!!
Σε μια μέρα χωρίς αυξημένη τουρκική προκλητικότητα, κοστίζει στον Ελληνα φορολογούμενο πολίτη, 1.300.000 ευρώ!!! Κόστος αναχαίτισης των τούρκων και εκπαίδευσης των πιλότων μας!
Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, η Αεροπορία Στρατού και η Αεροπορία Ναυτικού έχουν «χάσει» πάνω από 100 αεροσκάφη και ελικόπτερα από το 1990. Από αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, τα δύο μόνο έπεσαν κατά τη διάρκεια αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών, ενώ αντιθέτως τα υπόλοιπα αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος ή αστοχία υλικού (μηχανική βλάβη). Στο τέλος του κειμένου παταθέτουμε πίνακα με τις απώλειες του ακήρυχτου Ελληνοτουρκικού πολέμου.
Το ένα αφορά στην 18 Ιουνίου 1992, όταν ο Ν. Σιαλμάς σκοτώθηκε πιλοτάροντας ένα Mirage F1CG το οποίο έπεσε στο Αιγαίο κοντά στον Άγιο Ευστράτιο. Το περιστατικό συνέβη μετά από εμπλοκή με τουρκικό F-16 ανώτερων επιδόσεων και κατά την διάρκεια ακραίου ελιγμού.
Το δεύτερο στις 23 Μαίου 2006 ένα F-16 Block 52+ συνετρίβη κοντά στην Κάρπαθο μετά από σύγκρουση με τουρκικό F-16, με αποτέλεσμα τον θάνατο του χειριστή Κ. Ηλιάκη, στον οποίο οφείλεται και το σημερινό αφιέρωμα.
Η τουρκική πολεμική αεροπορία (turk hava kuvetleri) κατά το χρονικό διάστημα 1977 - 2006 έχει χάσει 91 Τούρκοι χειριστές σε 141 δυστυχήματα κατά τα οποία έχουν συντριβεί 146 μαχητικά.
Το γεγονός είναι ότι υπάρχουν κι άλλες περίεργες αναφορές για ατυχήματα που χρεώθηκαν σε «δήθεν μηχανικές βλάβες» αλλά στην πραγματικότητα ήταν αποτέλεσμα σκληρών αερομαχιών («dogfights») ενώ σε κάποιες από αυτές ερευνάται η συμμετοχή πιλότων σε τουρκικά αεροσκάφη, από άλλες χώρες!
Τι συνέβη όμως πραγματικά στην περίπτωση του ήρωα Ηλιάκη;
Επεσε μετά από σύγκρουση ή κατερρίφθη από τουρκικό βλήμα;
Είναι γεγονός ότι τα καθεστωτικά ΜΜΕ, τα οποία «λογάριαζε» πολύ στους υπολογισμούς του ο Ακης Τσοχατζόπουλος σύμφωνα με ο ημερολόγιό του, παρουσιάζουν πάντοτε «ατέλειες» ή «αστοχίες» στις αναφορές τους, ειδικά όταν αυτές διασταυρώνονται με ανεξάρτητες πηγές!
Αλλά ας δούμε μερικές πτυχές του ατυχήματος που δεν έχουν εστιαστεί επαρκώς από τους αναλυτές.
Πριν δέκα χρόνια ακριβώς, είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο για την «παράνομη» κίνηση της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, να μετασταθμεύει από την 151 μοίρα (aJU) που βρίσκεται στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, πολεμικά αεροσκάφη, στο αεροδρόμιο του Μπαλίκεσίρ, που βρίσκεται απέναντι από τη Λέσβο, σε βάθος 80 χιλιομέτρων. Και την αποκαλέσαμε τότε παράνομη, διότι το αεροδρόμιο αυτό, χρησιμοποιείται από τακτικές ΝΑΤΟΙΚΕΣ δυνάμεις και η χρήση του για παραβιάσεις του FIR Αθηνών, εκθέτει την Συμμαχία και τον σκοπό ύπαρξής της!
Η κίνηση αυτή, είχε γίνει από τους Τούρκους, όχι μόνο στο Μπαλικεσίρ αλλά σε άλλα 4 αεροδρόμια των Μικρασιατικών παραλίων με σκοπό να μειώσουν το οικονομικό κόστος των παραβιάσεων στο ήμισυ!
Ετσι, στις 22 Μαΐου του 2006, την προηγούμενη μέρα του δυστυχήματος, βρισκόταν στο αεροδρόμιο του Μπαλίκεσίρ, δύο F-16 και ένα φωτογραφικό-κατασκοπευτικό RF-4, που ανήκουν στο δυναμικό άλλης μοίρας και μεταστάθμευαν στο Μπαλίκεσίρ! Το μεσημέρι της ίδιας μέρας, απογειώθηκαν, πέρασαν τα παράλια της Μικράς Ασίας και στην κυριολεξία προκάλεσαν όργιο παραβιάσεων και παραβάσεων στο FIR Αθηνών. Το σούρουπο της ίδιας μέρας, προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Νταλαμάν απέναντι από τη Ρόδο όπου και διανυκτέρευσαν.
Την Τρίτη 23 Μαΐου στις 12.00 το μεσημέρι απογειώνονται από το Νταλαμάν, εκ νέου τα δύο F-16 και το RF-4, ενώ τούτη τη φορά, μία τουρκική φρεγάτα πλέει στα διεθνή ύδατα ανοιχτά της Κρήτης και δίνει στα αεροσκάφη εντολές για κατασκοπεία σε Καστελόριζο και Κρήτη! Τα ραντάρ της Κρήτης από την προηγούμενη μέρα έχουν εντοπίσει όλες τις μετασταθμεύσεις των τουρκικών πολεμικών και γνώριζαν ήδη ότι οι Τούρκοι θα επιχειρούσαν έξοδο για την συνηθισμένη κατασκοπευτική τους δράση.
Τα τουρκικά μαχητικά κινούνται προς την Κρήτη όχι με βάση κάποιο εκπαιδευτικό σχέδιο, αλλά για να προκαλέσουν την σφοδρή Ελληνική αντίδραση, μιας και ήθελαν να δοκιμάσουν την Ελληνική αεράμυνα, όση ώρα, άλλο ένα Τουρκικό σμήνος θα επιχειρούσε εικονικές βολές στο Καστελόριζο, που από τις αρχές του 2000 είχαν βάλει στο μάτι οι Τούρκοι! Μόνο που αυτή τη φορά, εκτός της συνηθισμένης αυτής πρόκλησης, οι Τούρκοι ήθελαν και κάτι ακόμα που θα το δούμε παρακάτω.
Την ίδια στιγμή δύο ελληνικά F-16 απογειώνονται από την βάση των Χανίων και σε λίγα λεπτά αποκτούν οπτική επαφή διαπιστώνουν ότι το ένα τουρκικό αεροσκάφος είναι κατασκοπευτικό.
Οι Τούρκοι δεν επιχειρούσαν κάποια άσκηση όπως λένε αλλά στην πραγματικότητα ήθελαν να φωτογραφίσουν μια συγκεκριμένη περιοχή του νησιού, στην οποία πίστευαν ότι υπάρχουν εγκατεστημένοι πύραυλοι S-300, αναζητώνας μια απόδειξη η οποία θα εξόργιζε τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ.
Τα τρία τουρκικά πετούν σχεδόν παράλληλα και τα δύο ελληνικά έρχονται από πίσω.
Ο σμηναγός Κ. Ηλιάκης μπαίνει ανάμεσα στο ένα τουρκικό F-16 και το RF-4 για να πάρει τα νούμερά του και να διαπιστώσει τα φωτογραφικά μηχανήματα και τα όπλα που φέρει.
Το άλλο τουρκικό F-16 (σμηναγός Xαλί Iμπραήμ) αφήνει τον σχηματισμό και έρχεται πίσω από τον Έλληνα πιλότο Κ. Ηλιάκη, ενώ ο άλλος Έλληνας πιλότος έχοντας μείνει πιο πίσω, έρχεται πίσω από τον Τούρκο και τον εγκλωβίζει.
Ο Τούρκος σμηναγός λέει στον Κ. Ηλιάκη να φύγει δίπλα από το RF-4 ενώ παράλληλα τον εγκλωβίζει.
Κι εδώ είναι το σημείο που οι γνώμες διίστανται!
Η επίσημη εκδοχή των επιτελείων Ελλάδος και Τουρκίας κάνει λόγο για σύγκρουση των δύο αεροσκαφών μετά από επαφή των πτερυγίων τους.
Η άλλη εκδοχή, πλησιάζει κανείς θα έλεγε περισσότερο στην αλήθεια!
Σύμφωνα με αυτήν ο Ηλιάκης δεν φεύγει, ο Τούρκος μιλά συνθηματικά στους άλλους δύο Τούρκους πιλότους και εξαπολύει ένα πύραυλο, ενώ ταυτόχρονα τα τρία τουρκικά αεροσκάφη στρίβουν προς διάφορες κατευθύνσεις.
Ο πύραυλος πλήττει το αεροσκάφος του Κ. Ηλιάκη το οποίο εκρήγνυται. Ο άλλος Έλληνας πιλότος που είχε «πάρει το φτερό» (σ.σ. είχε στοχεύσει) του Τούρκου εξαπολύει και αυτός ένα πύραυλο, αλλά λόγω του απότομου ελιγμού του Τούρκου τον βρίσκει στο φτερό και τον καταρρίπτει.
Το δεύτερο σενάριο επιβεβαιώνεται και από το βίντεο που σας παρουσιάσαμε στο χτεσινό μας άρθρο, με την μαρτυρία ενός Αιγυπτίου πιλότου πολιτικού αεροσκάφους που πετούσε πάνω από την περιοχή και είδε όλη την σκληρή αερομαχία. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι είδε δύο εκρήξεις ενώ τα ΜΜΕ έκαναν λόγο μόνο για μία!!!
Παράλληλα, ένας Φιλιππινέζος καπετάνιος δήλωσε στην τηλεόραση του Alpha και αυτός ότι άκουσε και είδε πρώτα μία μεγάλη έκρηξη και μετά είδε και μία μικρότερη δεύτερη με λιγότερο καπνό.
Ακριβώς, επειδή ο άλλος Έλληνας πιλότος τον βρήκε στο φτερό για αυτό είδε λιγότερο καπνό.
Επίσης αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο πρόλαβε να ενεργοποιηθεί το αυτόματο σύστημα εκτίναξης του καθίσματος και να διασωθεί τελείως ανέπαφος.
Το περίεργο είναι ότι ο Φιλιππινέζος καπετάνιος, ενώ είχε προορισμό τον Πειραιά, τελικά πήγε στη Μάλτα, χωρίς κανείς να εξηγήσει ποτέ το γιατί!!
Το γεγονός ότι πρόκειται για κατάρρευση, και όχι για ατύχημα, φάνηκε την επόμενη μέρα, όταν για πρώτη φορά στα χρονικά, βρέθηκαν στον αέρα, 120 τουρκικά και ελληνικά μαχητικά λες και είχαμε πόλεμο!
Αν επρόκειτο για ατύχημα, όπως λένε, τότε για ποιο λόγο υπήρχε μια τέτοια κινητικότητα;
Ο λόγος ήταν απλός!
Οι συμμαθητές του Ηλιάκη γνώριζαν αποβραδίς τις πραγματικά είχε συμβεί και έδωσαν όρκο τιμής!
Γι αυτό και οι Τούρκοι σήκωσαν τη μισή τους αεροπορία την επόμενη μέρα!
Επι της ουσίας, ότι συνέβη με κάθε πτώση αεροσκάφους, συνέβη και στην περίπτωση του ήρωα Ηλιάκη!
Πλήρη συσκότιση, και ανάπτυξη της προπαγάνδας από τα «παπαγαλάκια» της εξουσίας, ότι δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα ατύχημα!!!
Θα έρθει σύντομα όμως ο καιρός, που μια «σοβαρή» Ελληνική Κυβέρνηση, θα ρίξει φως στα αρχεία αυτά και θα μάθουμε ότι ο Ηλιάκης έχασε τη ζωή του για μια φωτογραφία. Μια φωτογραφία που ήθελε ο Ερντογάν να δείξει στις ΗΠΑ.
Αυτό και τίποτε άλλο...
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
ΗΜ/ΜΗΝΙΑ ΤΥΠΟΣ ΤΟΠΟΣ Α/ΦΗ ΝEKΡΟΙ 09/06/2011 M.2000BGM Σάμος 1 0
26/08/2010 F-16 Block 52+ ΝΔ νήσου Χρυσή 2 2
27/08/2009 PZL M-18/S Dromader Κεφαλλονιά 1 1
06/06/2008 RF-4E Phantom II Σαντορίνη 1 0
05/12/2007 F-16 Block 52+ 20NM νοτίως Αγίου Όρους 1 1
22/07/2007 CL-415 Στύρα Ευβοίας 1 2
27/02/2007 M.2000BGM Τανάγρα 1 0
20/09/2006 Α-7Ε Άραξος 1 0
06/07/2006 CL-215 Σούνιο 1 0
23/05/2006 F-16C Block 52+ 12ΝΜ Καρπάθου 1 1
25/04/2006 RF-4E Phantom5- 6ΝΜ Λάρισας 1 0
14/04/2006 M.2000BGM Πτώο Όρος 1 1
06/07/2005 A-7H 10NM Β Σπερχειάδας 1 0
14/10/2004 F-16D Πήλιο 2 4
01/09/2004 M.2000 20NM Βόρεια Σκύρου 1 0
16/05/2004 F-4E Κελάρια - Παρνασσός 1 2
27/11/2003 M.2000BGM Δυτικά Χίου 1 0
26/11/2003 Α-7 Corsair 2ΝΜ N. Αερ.Ανδραβίδας 1 0
09/10/2003 Α-7 Corsair 2ΝΜ Α. Αερ.Αράξου 1 0
02/06/2003 F-16C3NM NA Αγχιάλου 1 0
27/06/2002 F-4E Phantom Όρος Δίρφυ 1 2
26/03/2002 Α-7 Corsair Καλίκομο Ηλείας 1 0
03/12/2001 RF-4EΝΔ Καλαμπάκα 1 0
10/10/2001 Α-7 Corsair 6NM Αερ.Αράξου 1 0
12/11/2000 F-16 Αγχίαλος 1 1
01/11/2000 A-7Η Ταίναρο 1 0
07/08/2000 PZL M.18 Κέρκυρα 1 1
15/07/2000 CL-215 Αργαλαστή 1 2
18/05/2000 F-4E Αντίκυρα 1 2
16/05/2000 A-7Η Αεροδρόμιο Σούδας 1 1
17/01/2000 F-4E Δίστομο 1 1
09/12/1999 ΤΑ-7C 1.5ΝΜ Α. Αερ.Αράξου 1 0
22/09/1999 F-1CG ΠΒ Ψαθούρας 1 0
05/07/1999 F-5B Αεροδρόμιο Μίκρας 1 2
17/06/1999 F-1CG Πύλη Βοιωτίας 1 0
04/11/1998 Μ.2000BGM Σκάλα Ωροπού 1 1
13/08/1998 A-7Η ΠΒ Ανδρου 1 1
14/07/1998 TA-7C ΠΒ Σχιζάς 1 1
27/05/1998 F-4E Χαλκιδική 1 0
21/04/1998 F-5B 3.5ΝΜ ΝΑ Χρυσούπολης 1 0
20/12/1997 C-130 Όρος Παστρα, Νοιωτία 1 5
30/09/1997 Μ.2000 1 1
23/09/1997 F-16C Αγ.Ευστράτιος 1 1
28/07/1997 M.2000EGM Σκύρος 1 1
10/10/1996 Μ.2000BGM Ανδρος 1 1
24/06/1996 Τ-2Ε Μελιγαλάς Μεσσηνίας 1 2
11/01/1996 Α-7Η Βραχονησίδες Καράβια 1 1
27/12/1995 RF-4E Κύρια Δράμας 1 0
09/10/1995 AB.205 Αεροδρόμιο Ελευσίνας 1 0
06/10/1995 F-16 ΒΝ. Σκύρου 1 0
23/02/1995 F-4E Άγιος Ευστράτιος 1 0
01/02/1995 F-5Β Στηθούρι, Αγ. Όρος 2 3
07/11/1994 F-1CG Χίος 1 1
02/09/1994 F-4E 35ΝΜ Ν. Αερ.Σαντορίνης 1 0
08/08/1994 F-4E Περιοχή Λεχαινών 1 0
13/09/1993 F-1CG 7 ΝΜ Ν. Σκυροπούλα 1 0
22/08/1993 CL-215 Αίγιο 1 2
29/07/1993 PZL M.18 Αγρίνιο 1 1
15/07/1993 F-16 Κεντρικό Αιγαίο 1 0
03/05/1993 F-1CG Τανάγρα 1 0
26/11/1992 F-16,M.2000BGM Κεντρικό Αιγαίο 2 10
7/10/1992 M.2000 Περιοχή Τανάγρας 1 0
16/09/1992 PZL M.18 Θαλ.Περιοχή Ζαχάρεως 1 1
10/09/1992 CL-215 Κιάτο 1 0
03/09/1992 F-104G Αεροδρόμιο Ανδραβίδας 2 0
23/06/1992 F-104G ΠΒ Κρανέας 1 0
18/06/1992 F-1CG Θάλασσα Σκύρου 1 1
07/01/1992 A-7H Όρος Πάρνων 1 1
27/12/1991 C-47 Αεροδρόμιο Δεκέλειας 1 1
19/10/1991 F-4E Πόρτες Αχαϊας 1 0
02/09/1991 F-4E 28 NM ΝΔ Στροφάδων 1 0
15/08/1991 PZL M.18 Καμμένα Βούρλα 1 0
04/06/1991 T-37 Νήσος Πρώτη 1 2
19/04/1991 AB.205 Νήσος Σχίζα 1 0
05/02/1991 C-130H Όρος Όθρυς 1 63
19/06/1990 G-164 Χανιά 1 1
07/06/1990 G-164 Αεροδρόμιο Δεκέλειας 1 0
07/03/1990 A-7H Λέσβος 1 1
05/02/1990 AB.205 Όρμος Λούρδας 1 0
ΣΥΝΟΛΟ 83 122
Απώλειες Αεροπορίας Στρατού
Από τις αρχές της δεκαετίας του `90, έχουν απωλεσθεί τα ακόλουθα ελικόπτερα:
ΗΜ/ΜΗΝΙΑ ΤΥΠΟΣ ΤΟΠΟΣ Α/ΦΗ ΝEKΡΟΙ
03/05/2011 ΑΗ-64DHΑ Apache Μέγαρα 1 0
30/07/2010 ΑΗ-64DHΑ Apache Πάχη Μεγάρων 1 2
05/11/2008 ΑΗ-64Α Apache Κύμη Εύβοιας 1 2
20/02/2006 UH-1H Heuy Καρυώτισσα Πέλλης 1 4
11/09/2004 CH-47DG Αγιο Όρος 1 17
28/05/2001 UH-1H Heuy1ΝΜ Δ. Σκύρου 1 1
ΣΥΝΟΛΟ 6 28
Απώλειες Αεροπορίας Ναυτικού
Από τις αρχές της δεκαετίας του `90, έχουν απωλεσθεί τα ακόλουθα ελικόπτερα:
ΗΜ/ΜΗΝΙΑ ΤΥΠΟΣ ΤΟΠΟΣ Α/ΦΗ ΝEKΡΟΙ
ΣΥΝΟΛΟ 1 3
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου